Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Survey of young consumer’s attitudes using food sharing attitudes and behaviors model.

Opis bibliograficzny

Survey of young consumer’s attitudes using food sharing attitudes and behaviors model. [AUT.] MAŁGORZATA WIŚNIEWSKA, EUGENIA CZERNYSZEWICZ. Br. Food J. 2022 Vol. 125 Iss. 1 s. 242-261, il., bibliogr., sum. DOI: 10.1108/BFJ-09-2021-1025
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
British Food Journal 2022 Vol. 125 Iss. 1, s. 242-261
Rok: 2023
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Purpose – Given the importance of food wastes in households, the purpose was to identify the attitudes of young consumers towards the food sharing (FS) phenomenon in its cognitive, emotional and behavioral dimensions and to verify the reliability of the FAB (food sharing attitudes and behaviors) model, used as a research tool. Design/methodology/approach – The study was conducted in 2021 using the computer assisted web interview (CAWI) method. The FAB model was based on the ABC (affect, behavior and cognition) model of attitudes, which includes three components: affect, behavior and cognition. Questions on the phenomenon of FS were scaled on a 5-point Likert scale. A total of 469 correctly completed forms were obtained. To assess the reliability of the FAB model the Cronbach’s alpha was used. In the statistical analysis SPSS Statistics 27 was used. Findings – Young consumers have a positive attitude towards the idea of FS and the initiative of FS points. Gender is a significant factor in FS attitudes. The FAB model has proven to be a reliable tool for exploring consumer attitudes towards FS. A set of activities was proposed to promote the idea of FS on university campuses and among other potential stakeholders. Originality/value – To contribute to the body of knowledge on FS, the authors proposed the FAB model. The results of this study are relevant for reducing food wastes; they promote sustainable food consumption and the European Green Deal (EGD).

Identyfikatory

BPP ID: (46, 49339) wydawnictwo ciągłe #49339

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,400
Impact Factor
Q1
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:24 marca 2022 09:11
Ostatnia aktualizacja:21 czerwca 2024 09:51

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się