Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The effect of innovative food products on shaping the image of their offerors.

Opis bibliograficzny

The effect of innovative food products on shaping the image of their offerors. [AUT.] AGNIESZKA IZABELA BARUK, SEBASTIAN BIAŁOSKURSKI. American Journal of Business 2020 Vol.35 No.1 s. 1-23, il., bibliogr., sum. DOI: 10.1108/AJB-07-2019-0055
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
American Journal of Business 2020 Vol.35 No.1, s. 1-23
Rok: 2020
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Purpose The main purpose of this article is to determine the significance of selected reasons for the market success of a new food product depending on the perception of the offeror. Design/methodology/approach A cognitive-critical analysis of the literature on marketing, innovation management and image management were used to prepare the theoretical section. The results of the analysis indicate a cognitive and research gap regarding the role of innovative food products in creating their offerors' image. In order to reduce the gap, empirical studies were conducted on a sample of young Polish consumers, in which a questionnaire was used to gather primary data. The data were subjected to statistical analysis using the following methods and statistical tests: exploratory factor analysis, Kruskal–Wallis test, Pearson chi-square independence test and V-Cramer coefficient analysis. Findings The results of the analysis conducted indicated, inter alia, that there are no statistically significant dependencies between opinions on the importance of individual components to achieve market success by a new food product (NFP), and on the relationship between the perception of the NFP and the image of the offeror. Opinions on the impact of an offeror's image on the perception of an NFP are a feature that differentiates the factors indicating the success of NFPs in the case of three variables only. Originality/value The results obtained from the research have a cognitive and applicability value, characterized by originality. Until now, the role of innovative food products in creating their offerors' image has not been analyzed.

Identyfikatory

BPP ID: (46, 46919) wydawnictwo ciągłe #46919

Metryki

20,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:5 czerwca 2020 10:36
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:04

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się