Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The impact of selected biofuels on the performance parameters of the Common Rail power system in the utility engine.

Opis bibliograficzny

The impact of selected biofuels on the performance parameters of the Common Rail power system in the utility engine. [AUT.] PAWEŁ KRZACZEK, ARKADIUSZ RYBAK, ANDRZEJ BOCHNIAK. MATEC Web Conf. 2018 Vol. 234 Article number: 03004, BulTrans-2018 – 10th International Scientific Conference on Aeronautics, Automotive and Railway Engineering and Technologies. DOI: 10.1051/matecconf/201823403004
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
MATEC Web of Conferences 2018 Vol. 234, Article number: 03004
Rok: 2018
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The aim of the research was to determine the impact of biofuels from wast e materials of plant and animal origin on the parameters of the common rail power supply system in the utility engine. The tests included identification of power system operation parameters in the whole load range of the tested engine, taking into account the limit and diagnostic parameters of the injectors operation. Then,for certain parameters, the engine injectors were tested on the test ench: injection pressure in the range of 25-135 MPa, injectiontime in the range of 200-1600 μs. In the tests, as reference fuel for testing injectors were used diesel fuel and three types of methyl esters of higher fatty acids: vegetable, animal and WCO origin. The measurements for individual fuels were made in the operating temperat ure range 30-60°C. The tests have shown significant changes in the volume of the fuel injection rates de pending on the fuel used. Particularly, visible changes concerned the power system operation parameters for high engine speeds and the maximum working pressure of the common rail system in the engine. (PDF) The impact of selected biofuels on the performance parameters of the Common Rail power system in the utility engine. Available from: https://www.researchgate.net/publication 9096496_The_impact_of_selected_biofuels_on_the_performance_parameters_of_the_Common_Rail_power_system_in_the_utility_engine [accessed Dec 12 2018].

Open Access

Tryb dostępu: inne Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 44555) wydawnictwo ciągłe #44555

Metryki

15,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Zewnętrzna baza danych:• Web of Science
Rekord utworzony:3 grudnia 2018 11:03
Ostatnia aktualizacja:3 stycznia 2022 14:38

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się