Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The traditional culinary products for the development of tourism in the Lublin region.

Opis bibliograficzny

The traditional culinary products for the development of tourism in the Lublin region. [AUT. KORESP.] ANNA KATARZYNA MAZUREK-KUSIAK, [AUT.] JOANNA HAWLENA, AGATA KOBYŁKA, GRAŻYNA KOWALSKA, RAFAŁ ROWIŃSKI. Eur. Res. Stud 2024 Vol. 27 Iss. 3 s. 341-349, il., bibliogr., sum. DOI: 10.35808/ersj/3438
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
European Research Studies Journal 2024 Vol. 27 Iss. 3, s. 341-349
Rok: 2024
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The aim of this article is to examine the impact of traditional culinary products on the development of tourism in the Lublin Region. Design/Methodology/Approach: The research used a diagnostic survey method with a survey technique. An original survey questionnaire was developed. The research was conducted from May to October 2023. The survey was conducted among 925 tourists visiting the Lublin Region. A logistic regression model was used to analyse the statistical data. Findings: The study reveals that the primary reasons for visiting the Lublin Region include cultural events (27.14%), historical monuments (25.84%), and regional cuisine (22.16%). Natural attractions (14.49%) and recreational activities (6.59%) follow, with the least common reasons being other less typical motivations (3.78%). Statistical analysis shows that the development of culinary tourism in the region is significantly influenced by factors such as product advertising, culinary museums, and the organization of culinary festivals and fairs. The quality of traditional culinary products also plays a role, albeit to a lesser extent. Major barriers to the growth of culinary tourism include limited product accessibility, high prices, and insufficient information about the products. Practical Implications: For stakeholders aiming to boost tourism in the Lublin Region, focusing on enhancing and promoting cultural events and historical sites is essential. To develop culinary tourism specifically, efforts should be made to improve product advertising, establish more culinary museums, and organize frequent culinary festivals and fairs. Additionally, addressing barriers such as improving product accessibility, making pricing more competitive, and increasing product awareness can further enhance the region's appeal as a culinary destination. Originality/Value: This study provides a comprehensive analysis of the motivations behind tourism in the Lublin Region and identifies key factors influencing the development of culinary tourism. By highlighting both the drivers and barriers to culinary tourism, the research offers valuable insights for regional planners and tourism developers to formulate strategies that can effectively leverage the region’s cultural and culinary assets to attract more visitors.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51988) wydawnictwo ciągłe #51988

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:14 października 2024 08:41
Ostatnia aktualizacja:4 listopada 2024 07:57

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się