Ocena preferencji i częstotliwości spożycia słonych przekąsek przez studentów lubelskich uczelni.
Opis bibliograficzny
Szczegóły publikacji
Streszczenia
Celem pracy była ocena świadomości studentów na temat dziennej podaży soli oraz skutków jej spożywania w nadmiernej ilości, określenie ich preferencji smakowych, częstotliwości spożycia słonych przekąsek i przyczyn, dla których sięgają po takie artykuły spożywcze oraz oszacowanie ilości soli dostarczanej poprzez spożywanie słonych przekąsek. Badanie zostało przeprowadzone metodą ankietową (n=130, 18–27 lat). Wśród studentów najbardziej popularne były tradycyjne smaki słonych przekąsek – paprykowy, cebulowy i serowy. Studenci mają świadomość, że nadmiar soli nie wpływa korzystnie na organizm, jednak nie wszyscy potrafią wymienić negatywne skutki zdrowotne za tym idące. Istnieje wysokie ryzyko, że dobowa podaż soli ze słonych przekąsek spożywanych przez studentów przekracza zalecane normy. Wiąże się z tym zwiększone ryzyko wystąpienia chorób cywilizacyjnych. Prezentowane badanie pokazuje, że jest potrzeba edukacji żywieniowej, zwłaszcza poprzez media, z których młode osoby często korzystają.
The aim of the study was to assess students' awareness of the daily supply of salt and the effects of consuming it in excessive amounts, to determine their taste preferences, frequency of consumption of salty snacks and reasons for reaching for such food, and to estimate the amount of salt provided by eating salty snacks. The study was conducted using the questionnaire method (n=130, 18–27 years old). The most popular among students werethe traditional flavors of salty snacks – pepper, onion and cheese. Students are aware that an excess of salt does not have a beneficial effect on the body, but not everyone can list the negative health effects that go with it. There is a high risk that the daily supply of salt from salty snacks consumed by students exceeds the norm. It is associated with an increased risk of civilization diseases. The presented study shows that there is a need for nutritional education, especially through the media, which young people often use.
Open Access
Linki zewnętrzne
Identyfikatory
Metryki
Eksport cytowania
Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.
Informacje dodatkowe
Rekord utworzony: | 6 czerwca 2022 10:29 |
---|---|
Ostatnia aktualizacja: | 3 sierpnia 2022 11:03 |