Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Attitudes of young adult consumers regarding food safety during meals preparation.

Opis bibliograficzny

Attitudes of young adult consumers regarding food safety during meals preparation. [AUT.] EUGENIA CZERNYSZEWICZ, [AUT. KORESP.] MAGDALENA NIEWCZAS-DOBROWOLSKA. W: Proceedings of the 39th International Business Information Management Association (IBIMA), 30-31 May 2022, Granada, Spain. Business excellence and innovation management: A 2025 Vvsion to sustain economic development in the era of pandemic Granada 2022, International Business Information Management Association Conference (IBIMA), s. 1889-1900, il., bibliogr., sum, 978-0-9998551-8-8.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Proceedings of the 39th International Business Information Management Association (IBIMA), 30-31 May 2022, Granada, Spain. Business excellence and innovation management: A 2025 Vvsion to sustain economic development in the era of pandemic, s. 1889-1900
Wydawca:
International Business Information Management Association Conference (IBIMA)
Rok: 2022
Język: Angielski
Charakter formalny: Referat zjazdowy konferencji miedzynarodowej
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

A significant proportion of foodborne illnesses can be attributed to practices used in the processing of food in the household. Hence, recognizing the knowledge, opinions and practices of consumers is important from the point of view of preventing hazards to food safety. The aim of this research was to assess the knowledge, beliefs and behavior of young adult consumers in relation to food safety during the preparation of meals in their home. It is commonly believed that attitudes have a strong influence on consumer behavior. This research was carried out using the survey method. It turned out that positive beliefs and knowledge in the field of food safety are not adequately reflected in the reported behavior of respondents during the processing and preparation of meals. In addition, it was found that the attitudes of young adult consumers are most influenced by gender, as well as the place of purchase of food and decisiveness regarding food purchase.

Identyfikatory

ISBN: 978-0-9998551-8-8
BPP ID: (59, 48887) wydawnictwo zwarte #48887

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:28 października 2022 17:04
Ostatnia aktualizacja:30 czerwca 2023 09:40

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się