Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Evaluation of factors determining consumer preferences relating to pork quality.

Opis bibliograficzny

Evaluation of factors determining consumer preferences relating to pork quality. [AUT.] ANNA KASPRZYK, KATARZYNA JAWORSKA. Ann. Univ. Mariae Curie-Skłodowska, EE Zootech. 2010 Vol. 28 Nr 3 s. 1-8, bibliogr., streszcz., sum.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2010
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Angielski:

The purpose of the paper was to explore consumer behaviour when buying and consuming pork. The analysis referred to the opinions of 100 respondents who had completed the questionnaire. Based on the opinion survey, it was concluded that pork enjoyed considerable popularity among the consumers. The fact stemmed from a ready access to the meat and its relatively low price as compared with beef. Furthermore, pork was the meat of choice due to its taste, smell and colour. More than 80% of the interviewees thought that the pork they bought was of good quality and only 16% were dissatisfied with it. The majority (55%) of the respondents purchased meat at butcher’s shops, 28% at farms and 17% in supermarkets, with a preference for pork with a minimal fat layer. Consumers expressed particular interest in acquiring pork from traditionally fed animals or animals raised on organic farms.

Polski:

Celem pracy było poznanie zachowań nabywczych konsumentów branych pod uwagę przy zakupie i konsumpcji wieprzowiny. Wyniki uzyskano z badania opinii 100 responden-tów wypełniających arkusz ankietowy. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że mięso wieprzowe cieszy się wśród konsumentów dużym powodzeniem. Wynika to z faktu łatwej dostępności i niezbyt wysokiej ceny np. w porównaniu z wołowiną. Ponadto mięso wieprzowe wybierane jest ze względu na smak, zapach i barwę. Ponad 80% ankietowanych uważa, że kupo-wana przez nich wieprzowina jest dobrej jakości, jedynie 16% wyraża swoje niezadowolenie. Większość (55%) respondentów zaopatruje się w mięso w sklepie mięsnym, 28% w gospodarstwie rolnym, a 17% w supermarkecie, preferując wieprzowinę z minimalną ilością okrywy tłuszczowej. Nabywcy wyraża szczególne zainteresowanie pozyskiwaniem wieprzowiny ze zwierząt żywionych tradycyjnie oraz utrzymywanych systemem ekologicznym.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 24915) wydawnictwo ciągłe #24915
PBN ID (hist.): 24915

Metryki

6,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:5 stycznia 2011 11:11
Ostatnia aktualizacja:27 kwietnia 2022 13:10

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się