Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

What drives consumers in Poland and the Czech Republic when choosing engine oil brand?.

Opis bibliograficzny

What drives consumers in Poland and the Czech Republic when choosing engine oil brand?. [AUT. KORESP.] ARTUR WOLAK, [AUT.] KAMIL FIJOREK, GRZEGORZ ZAJĄC, VOJTĚCH KUMBÁR. Entrep. Bus. Econ. Rev. 2019 Vol. 7 No. 4 s. 165-184, il., bibliogr., sum. DOI: 10.15678/EBER.2019.070410
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Entrepreneurial Business and Economics Review 2019 Vol. 7 No. 4, s. 165-184
Rok: 2019
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Objective: The objective of the research was to study consumer decision-making and purchasing preferences when buying engine oils to reveal the presence of consumer preference heterogeneity. Research Design & Methods: Survey data were collected from Polish and Czech consumers by using a self-administered questionnaire. The main data analysis tools used in the study were the finite mixture models and semantic differential. Findings: Consumers do not constitute a single homogenous group. They cluster into four segments with differing importance profiles. The study found that the largest consumer segment, over one-third of consumers, consider the quality classification, viscosity classification, and OEM specification as the most important criteria during the decision-making process. Implications & Recommendations: As the largest extracted consumer segment includes drivers who are mainly guided by technical specification in the purchasing process, we recommend producers to put additional efforts to provide clearly visible technical specifications on the product label. Contribution & Value Added: The study fills an important gap regarding the lack of empirical research in the context of buying engine oils. The undertaken research indicates that the attention of future consumer research into brand attachment should be shifted from brand loyalty studies towards the study of brand familiarity. The paper presents very valuable model-based consumer segmentation.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Bez utworów zależnych (CC-BY-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 46305) wydawnictwo ciągłe #46305

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:14 stycznia 2020 09:30
Ostatnia aktualizacja:15 czerwca 2022 11:44

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się