Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Alternative energy: methanol, ethanol and alcohol esters of rapeseed oil as eco-friendly biofuel (Al'ternativnaja jenergetika: metanol, jetanol i spirtovye jefiry rapsovogo masla – jekologichnoe biotoplivo)

Opis bibliograficzny

Alternative energy: methanol, ethanol and alcohol esters of rapeseed oil as eco-friendly biofuel (Al'ternativnaja jenergetika: metanol, jetanol i spirtovye jefiry rapsovogo masla – jekologichnoe biotoplivo). [AUT. KORESP.] А. MARCHUK, [AUT.] V. A. LIKHANOV, O. P. LOPATIN. Theoretical and Applied Ecology 2019 No. 3 s. 80-86, il., bibliogr., sum. DOI: 10.25750/1995-4301-2019-3-080-086
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Theoretical and Applied Ecology 2019 No. 3, s. 80-86
Rok: 2019
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The authors of the article explain the necessity of using eco-friendly biofuel for motor vehicles. The possibilities and ways of using biofuel in motor vehicles on the basis of alcohols (methanol, ethanol) and methyl ester of rapeseed oil are analyzed. The physical and chemical properties of these biofuel types are presented. In order to develop, determine and optimize the composition of eco-friendly biofuel for motor diesel engines, the authors have tested them during their work in methanol, ethanol-fuel emulsions and methyl ester of rapeseed oil. It has been experimentally established that the use of eco-friendly fuel in transport diesel engines is possible in the form of alcohol-fuel emulsions (alcohol (methanol or ethanol) is 25.0%, detergent-dispersant additive succinimide C-5A is 0.5%, water is 7.0%, diesel fuel is 67.5%) and in the form of separate supply of methanol (88.0%) and methyl ester of rapeseed oil (12.0%). The experimental research of motor diesel engines working on eco-friendly biofuel types of the above mentioned compositions has been carried out and the perspective decision of improving their environmental performance has been explained. When the diesel engine is operating on a methanol-fuel emulsion, the reduction in the pollutant content in the exhaust gases takes place: nitrogen oxides reduces by 41.3%, carbon soot reduces by 85.5%, carbon dioxide reduces by 6.7%, carbon monoxide reduces by 45.0%. When working on ethanol-fuel emulsion there is a decrease in nitrogen oxides by 50.2%, in carbon soot by 80.7%, in carbon dioxide by 23.8%, in carbon monoxide by 25.0%. And when working on methanol and rapeseed oil methyl ester there is a decrease in nitrogen oxides by 47.4%, in carbon soot by 90.4%, in carbon monoxide by 44.8%.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: inna otwarta licencja Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 46319) wydawnictwo ciągłe #46319

Metryki

20,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:17 stycznia 2020 10:44
Ostatnia aktualizacja:1 sierpnia 2023 11:20

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się