Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Professional car drivers’ attitudes toward technical, marketing and environmental characteristics of engine oils: a survey study.

Opis bibliograficzny

Professional car drivers’ attitudes toward technical, marketing and environmental characteristics of engine oils: a survey study. [AUT. KORESP.] ARTUR WOLAK, [AUT.] KAMIL FIJOREK, GRZEGORZ ZAJĄC. Energies 2020 Vol. 13 Iss. 8, Article number 2069 s. 1-14, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/en13082069
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Energies 2020 Vol. 13 Iss. 8, Article number 2069, s. 1-14
Rok: 2020
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The aim of the article was to analyze the decision-making process of professional drivers regarding the choice of new engine oil with additional attention to the eco-friendliness aspect of the product. Survey data were collected from Polish consumers, using a self-administered questionnaire. The main data analysis tools used in the study were finite mixture models. It was found that professional drivers do not constitute a single homogenous group. They cluster into two segments with differing importance profiles. The largest consumer segment, over 80% of consumers, consider the quality classification, viscosity classification, and OEM specifications as the most important criteria during the decision-making process. The importance of oil being environmentally friendly is a factor moderately differentiating the subgroups. In the first segment, a strong preference for engine oil with the same technical parameters as the previously purchased one, but additionally marked as environmentally friendly, was indicated by 29% of the respondents, whereas in the second segment by only 15%. The analysis of the consumer decision-making process showed that there is a need to put additional efforts to provide easily accessible and clearly visible technical specifications on the product label. The vast majority of professional drivers surveyed were mainly guided by such specific data in their purchasing process. Engine oils and specially used engine oils belong to a group of products that are considered to have a major negative impact on the environment. As a result, more research is needed into the sustainability of this class of products. The shift into the eco-friendly production, exploitation and subsequent management of engine oils may cause a profound effect on petroleum energy markets.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 47117) wydawnictwo ciągłe #47117

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,004
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:10 sierpnia 2020 11:05
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:06

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się