Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The influence of advertisings on consumer’s decisions on the example of diary products.

Opis bibliograficzny

The influence of advertisings on consumer’s decisions on the example of diary products. [AUT.] MONIKA STOMA, [AUT. KORESP.] AGNIESZKA DUDZIAK, [AUT.] ANNA RODZEŃ, GRZEGORZ ZAJĄC, JOANNA SZYSZLAK-BARGŁOWICZ, TOMASZ SŁOWIK, ANDRZEJ KURANC. Carpath. J. Food Sci. Technol. 2018 Vol. 10 Iss. 5 SI s. 34-45, il., bibliogr. sum.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Carpathian Journal of Food Science and Technology 2018 Vol. 10 Iss. 5 SI, s. 34-45
Rok: 2018
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Food advertising usually refers to human emotions, affecting health and safety; it also influences shaping the nutritional attitudes of the society. Thistrend also appears on the market of dairy products, which playsan important health role in the human diet. In recent years, dairy fermented beverages and probiotic milk drinks have become a very dynamically growing segment of the food market. The introduction of these products to the market resulted in increased expenditures of competing companies on their advertising.Therefore, the aim of the work was to examine the impact of advertising on consumer nutrition decisions in the field of dairy products, inparticular products enriched with probiotic bacterial strains, included in the functional food group. The research was carried out using a questionnaire specially developed for this purpose, among respondents over 18 years of age. The collected data was presented by means of graphs and then subjected to basic statistical analysis adequate to the nature of the variables.The research showed, among others, that although the attitude of buyers to advertising is diverse, it is, however, a factor that significantly affects consumers' decisions and is an important source of information for them on the market of dairy products enriched with substances positively affecting the digestive system. This information indicates the positive role of food advertising, shaping the right nutritional attitudes of the society and promoting positive changes in food consumption.

Identyfikatory

BPP ID: (46, 45064) wydawnictwo ciągłe #45064

Metryki

15,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:27 marca 2019 08:12
Ostatnia aktualizacja:30 września 2021 10:53

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się